Nagyon sokan blogolnak, vagy üzemeltetnek weboldalt. Hobbiból, elhivatottságból, vagy épp azért, hogy pénzt akarnak vele keresni. Ez a blogpost nem arról fog szólni, hogy miként érj el havi több ezer, tízezer, százezer embert, és érj el milliónyi oldalletöltést abból meg pénzt (habár tény, hogy a látogatók szerzése a nulladik lépés). Most arról fogsz olvasni, hogy ha van egy blogod, vagy weboldalad amin folyamatosan frissülő tartalom található, és van egy legalább 1000 napi látogatód 2000 oldalletöltéssel, akkor hogyan tudsz bevételre szert tenni minimális hozzáadott munkával. Semmi rizsa, konkrét tények, és akár 1 óra alatt implementálható, alkalmazható technikák.

A felsorlás a legegyszerűbb módszerektől a kicsit bonyolultabbak felé fog haladni. De most nem térek ki haladóbb technikákra, amihez már több idő és energiabefektetés kellene a részedről (pl. membership site indításe, e-book írása, rendezvények szervezése, stb.). Ezekről a haladó technikákról később majd még beszélünk (de ha nem tudsz várni, akkor ezt ajánlom).

 

 1. Affiliate marketing

A legyegyszerűbb és leggyorsabb módja, hogy pénzt generálj az oldaladdal. Magyarországon nem  túl sokan használják (még), de Amerikában ez az egyik leggyakrabban használt forma az oldalak monetizálására.

Faék egyszerű a dolog.

  1. Keresel egy olyan terméket, szolgáltatást, ami érdekelheti a látogatóid. (Vagy még jobb, ha pl megkeres egy webáruház, akik olyan termékeket árulnak, amik érdekelhetik a felhasználóid).
  2. A bejegyzéseidben valahogy elhelyezed ezt a terméket (pl így)affiliate-links
  3. Ha egy látogató a linken keresztül vásárol, akkor részesedést kapsz a bevételből.

A részesedés mértéke átlagosan 30-70% körül szokott mozogni. Ha pl valaki vesz egy e-book-ot 3000 forintért a Te affiliate linkeden keresztül, és a share 50%, akkor kapsz 1500 forintot. Nem is olyan rossz egy linkért, ugye?

A probléma, hogy nehéz utókövetni honnan is érkeznek a vásárlások egy-egy oldalra. Szóval érdemes olyan partnerrel dolgozni, aki ezt hitelesen tudja feléd igazolni. De megoldás lehet, ha készítesz egy saját affiliate szolgáltatás, vagy csatlakozol egy affiliate szolgáltatóhoz, akik összekötik az affiliate hirdetőket és weboldalakat.

Szükséges programozói tudás: 0/5
Sales: 0/5
Időigény: 3 perc/blogbejegyzés

 

2. Szponzorált vagy PR tartalom

A cégek keresik azokat a sikeres weboldalakat, blogokat, ahol szponzorált tartalmat el tudnak helyezni. Fizetnek hogy róluk (jókat) írj – ez a szponzorált tartalom, vagy küldenek neked egy kész anyagot, amit meg tudsz jeleníteni – ez a PR tartalom. Ezt nevezik “native advertising”-nek, és még a South Park is megemlékezett erről a módszerről.

Miért jó ez neked? Egyrészt ha kapsz egy cikket, akkor tartalmad is van (juhú). Másrészt ha írsz valakiről,  valamiről, akkor van témád (jó tud ez lenni akkor ha fogalmad sincs miről blogolj például). De mindkét esetben pénzt kaphatsz a megjelenített tartalomért.

Mennyit lehet ezzel a módszerrel keresni? Mint minden, attól függ, mekkora a követőbázisod, mekkora a látogatottságod, és milyen a témád. Hülye példa, de pl az Indexen 1 napra 1 300 000 forint egy top pozíciós PR cikk ára. Ok, a Te oldalad valószínű nem versenyezhet az Index.hu-val, azért tettem ide, hogy lásd: lehet ezzel a módszerrel zsírosan keresni.

De itt van szerintem egy negatív példa. A havi 1 millió oldalletöltést generáló Agroinform oldalon már potom 40 ezer forintért el lehet helyezni egy PR cikket. Ha agráriumban érdekelt lennék tuti hetente fizetnék nekik PR cikkért.

Szükséges programozói tudás: 0/5
Saleselés a részedről: 3/5 (1/5 ha nem te mész az ügyfelek után, hanem téged találnak meg)
Időigény: 30 perc/blogbejegyzés (feltölteni, élesíteni a cikket) – 240 perc (megírni, feltölteni, élesíteni)

Ha érdekel szponzorált tartalmat hogyan tudsz eladni, akkor keress nyugodtan, segítek. 

 

3. Szponzoráció

Szponzorokat szerzel, akik egy nagyobb összeget, vagy havi fix összeget fizetnek azért, hogy te dolgozz. Cserébe reklámozod őket az oldaladon, social médiában, vagy bármi más módon. A lényeg, hogy tudja mindenki, hogy téged a szponzoraid segítenek. Miért jó ez a szponzoroknak? Ugyanazért amiért sportolókat, eseményeket, stb. támogatnak: ez nekik reklám.

Hogy hogyan tudsz szponzorokat szerezni, arról szerintem érdemes a Getsponsorship 7 részes oktatóanyagát megnézned. Én ezt használva kb. 1 tucat szponzort szereztem az utóbbi fél évben különböző eseményekhez.

Egy nagyon jó példa hogyan lehet ezt profin használni: Mandó Milán és a minner.hu, ahol a tőzsde rovatot a Hotforex támogatja.

Szükséges programozói tudás: 0/5
Sales: 3/5
Időigény: 2-6 óra/partner

 

4. PPC Advertising

Pay Per Click hirdetések elhelyezése az oldaldon.
Például kiteszel Google Adsense hirdetéseket az oldaladra. Lehetnek ezek bannerek vagy adsense linkek. Nagyon jól tudnak illeni az oldalad stílusába, gyakran elég észrevehetetlenek. És minden esetben pénzt kapsz, ha valaki rákattint egy ilyen Google Adsense hirdetésre. Hogy mekkora részesedést, az előre meg van szabva, de ez is lehet akár 70%.

AdSense hirdetes a 444 oldalan

 

A másik lehetőség, hogy úgynevezett Sales House-okkal állapodsz meg, és ők szállítják a hirdetőket és a hirdetéseket az oldalra. A Sales House-ok nagyon egyszerűen működnek. Leszerződnek tartalomszolgáltatókkal, akiknél az emberek nézelődnek. Ezeket a tartalmakat, és a látogatókat kategorizálják nem, életkor, geográfiai eloszlás, stb. alapján. Odamennek nagy hírdetőkhöz (vagy nagy hirdetők keresik meg őket), pl egy autógyártóhoz, pl. az Audihoz, akinek azt tudják mondani, hogy naponta el tudnak érni 1 millió 25-40 év közötti férfit, akiknek ez az Audi hirdetni tud. Így az Audinak nem kell 30 parnerrel szerződni, mindenkinek a kreatívot (bannereket) elküldeni, stb. hanem csak a Sales House-sal, aki mindezt elintézni. A hirdetések bevételén pedig osztozkodsz Te mint tartalomszolgáltató és a Sales House, általában 50%-50% arányban (de azért lehet még ezen is dolgozni, hogy neked több jusson).

Ami ennek a módszernek a hátulütője, hogy ide már minimális programozói tudás szükséges. El kell helyezni a hirdetési dobozokat az oldalon. Nem vészes, de meg kell csinálni. AdSense kódot valószínű egyedül is be tudsz fűzni, de egy Sales House-tól kapott kóddal már érdemes fejlesztőhöz fordulni. AdSense fiókot regisztrálni és megállapodni egy Sales House-sal viszont pofonegyszerű.

Szükséges programozói tudás: 1/5 (AdSense kód befűzéséhez), 2/5 (Sales House kód befűzéséhez)
Sales: 0/5
Időigény: egyszeri alkalommal 30-60 perc

Ha szükséged lenne a magyarorszégi sales house-ok listájára, elérhetőségre, akkor keress nyugodtan (info@tothlaszloantal.hu) 

 

5. Adj el saját hirdetési felületet

A séma ugyanaz mint a PPC hirdetéseknél, csak itt te magad adod el a hirdetési felületeket (bannereket), és akár idő alapon (mivel sokszor nincs lehetőséged/módod/eszközöd a kattintások mérésére). Ehhez már minimális fejlesztői tudás kellhet, hogy a bannereket el tudd helyezni az oldaladon (vagy csak képként illeszted be, az is megoldás lehet). Illetve ami még melósabb, hogy neked magadnak (vagy egy sales-es kollégdnak) kell megtalálni a vevőket. A legjobb persze az, ha van egy média ajánlatod is az oldalon, ami alapján akár téged is megtalálhatnak (mint pl a Business and Cafe blogon, bár szerintem ezen bőven dolgozhatnának mág a srácok.)

Hogy mennyit lehet kérni a hirdetési felületekért? Nincs ökölszabály. Amennyiért el tudod adni. Érvényes az, amit a pr cikkekhez írtam. Nézd meg mennyit kér az Index.hu egy bannerért. Hát, elég horribilis árak tudnak lenni.

Szükséges programozói tudás: 0/5
Sales: 3/5 (elég melós a saját hirdetési felületed eladni)
Időigény: 30-60 perc / 1 eladás (ami csak a sales, nincsenek benne előkészületek, szerződéskötés, stb.)

 

6. Add el az oldalad

Sokszor radikális megoldásokra van szükség. Ha nincs több időd, energiád, lehetőséged arra, hogy építsd az oldalat, akkor lehet az a legjobb, ha megszabadulsz tőle, és pénzzé teszed. Léteznek olyan apróhirdetési oldalak, ahol lehet adni-venni kész oldalakat. Ilyen oldalak például:

Hogy miként árazd be az oldalad, az jó kérdés. Teszteld nyugodtan. Az ökölszabály az 1 havi bevétel 10-12 szerese, tehát 1 éves bevétel előre kifizetve neked, a markodba.

Szükséges programozói tudás: 0/5
Sales: 0/5
Időigény: hónapok, akár 1 vagy több év

 

Remélem tudtam segíteni, ötletet adni mihez is kezdhetsz a blogoddal, ha pénzt szeretnél keresni.

Érdekelne a véleményed, és szívesen venném, ha megosztanád Te hogyan termelsz bevételt a blogoddal, hogy tanulhassunk egymástól!

Lájkolj, kövess, oszd meg a tudást:
81
Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial